Eesti Gaas: mõistlikum lahendus oleks üks terminal ja Balticconnector

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
TLMPM03: RAUL KOTOV :TALLINN, EESTI, 03OCT12.
Eesti Gaasi juhatuse liige Raul Kotov.
mm/Foto MIHKEL MARIPUU/POSTIMEES
TLMPM03: RAUL KOTOV :TALLINN, EESTI, 03OCT12. Eesti Gaasi juhatuse liige Raul Kotov. mm/Foto MIHKEL MARIPUU/POSTIMEES Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Eesti Gaas ei pea mõistlikuks majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi plaani rajada LNG-terminal nii Eestisse kui Soome ja asendada Balticconnector laevaga.

«Eesti Gaasi hinnangul on mõistlik lahendada probleem tervikuna - et ühendatakse ära Balticconnectoriga Eesti ja Soome ning ehitatakse üks terminal, mis siis varustab Eestit ja Soomet,» ütles Eesti Gaasi juhatuse liige Raul Kotov BNS-ile.

Ta lisas, et see on mõistlikum nii majanduslikult kui gaasivarustuse turvalisuse ja varustuskindluse tagamise koha pealt.

Kotov märkis, et uue plaani eeliseid pole keegi Eesti Gaasiga arutanud ja tal on keeruline hetkel neid eeliseid ka näha. «See ei ole päris kindlasti täiuslik lahendus,» sõnas ta.

Kui nii Eesti kui Soome ehitaksid mõlemad väikese terminali, siis selle ehitamine pole Kotovi sõnul kindlasti odavam kui ühe suure ehitamine ja kui nendesse väikestesse terminalidesse toovad gaasi väikesed laevad, siis see on eeldatavasti kindlasti kallim kui ühte suure terminali vedamine.

«Ja ka nii palju, kui meie oleme soomlastest aru saanud, siis nemad ikkagi eelistavad ka suurt terminali,» sõnas Kotov. Kui jällegi mõlemad terminalid oleksid suured, siis on tema hinnangul ikkagi mõistlik, et on üks suur terminal ning toru Eesti ja Soome vahel, sest toru ehitamine on igal juhul odavam kui terminali ehitamine, nii et kaks terminali on igal juhul kallim kui üks terminal ja toru.

«Ma arvan, et majanduslikult oleks see plaan kallim, pluss kogu selle varustuskindluse poole pealt oleks see probleem - näiteks sellisel juhul puuduks Soomel võimalus ligipääsuks Läti mahutile,» lausus Kotov.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi hinnangul oleks LNG-terminali rajamine nii Eestisse kui ka Soome oluliselt odavam kui merealune gaasitoru ja parandaks märgatavalt regiooni varustuskindlust. Balticconnectorit soovivad arendada Soome Gasum ja Eesti EG Võrguteenus, mis mõlemad on seotud Gazpromiga.

Majandusminister Juhan Parts tegi neljapäeval Helsingis oma Soome kolleegile Jan Vapaavuorile ettepaneku jagada gaasiterminaliprojekti, kirjutas Soome majandusleht Kauppalehti.

Parts rääkis Kauppalehtile, et terminali võiks rajada nii Soome lõunarannikule Inkoosse kui Eesti põhjarannikule. Eesti ettepanekul võiks kahe riigi vahele plaanitava Balticconnectori toruühenduse ehitamist viis aastat edasi lükata. Selle asemel võiks gaasiveo üle võtta väiksemad laevad, mis eestlaste kohaselt vähendaks ka projekti investeerimiskulusid.

Paldiskisse gaasiterminali arendava ettevõtte Alexela hinnangul täidaks majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi initsiatiiv Soome lahe mõlemale kaldale gaasiterminal rajada kõik Eesti gaasituru arendamise eesmärgid ja sellisena oleks tagatud gaasi tarnekindlus nii Soomele kui Balti riikidele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles