Netflix vallutab maailma

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Netflixi logo
Netflixi logo Foto: MIKE BLAKE/Reuters/Scanpix

Filmide voogedastuskompanii Netflix teatas eile, et on kasvatanud tellijate arvu üle maailma 104 miljonini, kusjuures esimest korda ettevõtte ajaloos on välisklientide arv USA omadest suurem.

Teises kvartalis lisandus Netflixil kokku 5,2 miljonit kasutajat, mis on tunduvalt rohkem kui ettevõtte enda prognoositud 3,2 miljonit ja 3,5 miljonit, mida prognoosisid Wall Streeti analüütikud.

Investoritele Netflixi tulemused meeldisid. Kompanii käive hüppas 32 protsenti 2,79 miljardi dollarini, aga tegevuskasumi marginaal kukkus enam kui poole võrra 4,6 protsendini võrrelduna 9,7 protsendiga esimeses kvartalis. Marginaali kukkumisele vaatamata hüppas aktsia hind Nasdaqi järelkauplemisel 10,7 protsenti 178 dollarini. (Nasdaq teatas majandustulemused pärast ametliku börsipäeva lõppu).

Netflix on andnud analüütikutele mõista, et eelistaks, et nende soovitused baseeruksid peamiselt käibe- ja kasumimarginaali numbritel, mitte aga klientide kasvul. Paljud analüütikud eelistavad just klientide arvu, mis peaks näitama ettevõtte pikaajalist seisundit.

USAs lisandus Netflixil teises kvartalis 1,07 uut klienti, aga mujal maailmas 4,14 miljonit.

Netflixi filme ja seriaale on nüüd võimalik näha enam kui 190 riigis. Ainus suur riik, mis on ettevõttele suletud, on Hiina.

Netflix

Turuväärtus 69 mld dollarit

Aktsia hinna muutus

  • aasta algusest: +30,6%
  • aastaga: +63,7%
  • dividendid: -
  • dividenditootlus: -

Analüütikute soovitused

  • Osta: 24 analüütikut
  • Hoia: 16 analüütikut
  • Müü: 1 analüütik
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles