Kuidas teenida kasu Eestist välja voolavast reklaamirahast (4)

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Analüütikud suhtuvad Mark Zuckerbergi Facebooki aktsiasse väga lootusrikkalt, valdav enamik soovitab väärtpaberit osta.
Analüütikud suhtuvad Mark Zuckerbergi Facebooki aktsiasse väga lootusrikkalt, valdav enamik soovitab väärtpaberit osta. Foto: Philippe Lopez/AFP/Scanpix

Rahvusvahelised internetigigandid Facebook ja Google korjasid eelmisel aastal Eestist 13 miljonit eurot reklaamitulu, selgus möödunud nädalal avaldatud Kantar Emori uuringust. Kasv oli muljet avaldavad 38 protsenti ja globaalsete reklaamimüüjate arvele läheb üle 40 protsendi Eesti internetireklaamist.

Meediaettevõtete juhid ja meediaspetsialistid kurdavad juba aastaid Facebooki ja Google’i turuosa kasvamise pärast Eesti reklaamiturul. Eriti pahased ollakse selletõttu, et need ettevõtted pole Eestis registreeritud ja raha läheb ilma mingeid makse maksmata Luksemburgi või Iirimaale.

Samuti on juba aastaid räägitud, et riik peaks midagi ette võtma, et mingigi maks siia maha jääks. Esialgu pole konkreetsete plaanideni jõutud, tegudest rääkimata.

Kommentaarid (4)
Copy
Tagasi üles