Prantsuse luksusgigant noolib Tiffanyt, juveelitootja aktsia on laes

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
LVMH ja Tiffany logod
LVMH ja Tiffany logod Foto: MARTIN BUREAU/AFP/Scanpix

Prantsuse luksuskaupade gigant LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton tegi USA juveelikompaniile Tiffany ülepakkumise, et täiendada oma portfelli luksuskaupade USA kallima sektori kaubamärgiga. Tiffany aktsia hind hüppas eelkauplemisel 19 protsenti.

Prantsuse luksuskaupade tootja saatis Tiffany juhtidele kirja, kus selgitas ülevõtmispakkumise tingimusi, pakkudes 120 dollarit aktsia kohta, kirjutab The Wall Street Journal, viidates pakkumisega kursis olevale allikale. Pakkumishind on 22 protsenti Tiffany aktsia reedesest sulgemishinnast kõrgem ja see teeb ettevõtte väärtuseks 14,5 miljardit dollarit.

Kaks ettevõtet veel läbirääkimisi ei pea, aga Tiffanylt oodatakse kiiret vastust ning teemaga kursis olevate allikate kinnitusel olevat LVMH valmis maksma isegi rohkem.

LVMH turuväärtus on 193 miljardit eurot (214 miljardit dollarit).

Kui LVMH võtab Tiffany üle, lisab ta oma portfelli luksuskaupade sektori ühe kiiremini kasvava äri. Konsultatsioonifirma Bain & Company hinnangul kasvas juveelikaubanduse turg eelmisel aastal seitse protsenti, 18 miljardi euroni.

Tiffanyl on maailmas üle 300 poe ning on sellega koos Cartier’ ja LHMV-le kuuluva Bulgariga üks maailma suuremaid juveelikaupluste kette, kuid ei ole suutnud võistelda Euroopa konkurentidega.

Tiffany käive on neli miljardit dollarit aastas, aga viimastel aastatel pole see eriti kasvanud.

Tiffany ost oleks Euroopa rikkaima inimese Bernard Arnault' juhitava LVMH, mille suuromanik ta ka on, üks suuremaid ülevõtmisi. Kaks aastat tagasi maksis ettevõte 12 miljardit eurot moemaja Christian Diori ühendamiseks LVMHga.

LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) tegevjuht Bernard Arnault.
LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) tegevjuht Bernard Arnault. Foto: NICHOLAS KAMM/AFP

LVMH aastakäive on 50 miljardit eurot ja firma müük sõltub paljuski Hiina ostlejatest. Kuid ettevõte on nii suur ja brändivalik nii laialdane, mistõttu on neil läinud Tiffanyst paremini.

Tiffany tegevjuht Alessandro Bogliolo on LHVMiga üsna tuttav. Ta töötas Bulgaris 16 aastat, kuni 2011. aastani, mil LHVM juveelitootja üle võttis, ning töötas seejärel selle tütarettevõtte Sephora Põhja-Ameerika üksuse juhina. Enne Tiffanyt oli Bogliolo Itaalia rõivamüüja Dieseli tegevjuht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles