Baltika sai saneerimisega nina vee peale

BNS
Copy
Baltika kauplus Veerenni tänaval
Baltika kauplus Veerenni tänaval Foto: Peeter Langovits

Kuigi rõivakontsern Baltika poolaasta käive kukkus poole võrra, jõuti 1,5 miljoni euroga kasumisse, mis tuleneb võlausaldajate nõuete ümberkujundamisel tekkinud äritulust ja tootmishoonete rendilepingutele tehtud allahindluse tagasipööramisest.

Nõudeid kujundati ümber ja kirjutati korstnasse 4,6 miljoni euro ulatuses, rendilepingute muutmisest saadi äritulu 1,3 miljonit eurot, teatas Baltika börsile.

Ettevõte on võrreldes eelmise aastaga vähendanud esimesel poolaastal üle kolme miljoni euro püsikulusid. Baltika juhi Flavio Perini sõnul on turustus- ja üldhalduskulude järjepidev ning oluline vähendamine üks osa Baltika Grupi käimasolevast restruktureerimisplaanist ning Covid-19 kriisi jooksul on ettevõte astunud jõulisi samme, et võrreldes esialgu planeerituga püsikulusid kiirendatud tempos ja proportsionaalselt müükide kaotusega vähendada.

«Baltika fookuses on püsikulude vähendamine ja müügitulu tõstmine nii füüsiliste poodide kui ka e-poe kaudu. Kindlasti hindame ka füüsiliste poodide võrgustikku ja muudame selles osas senist strateegiat, märksõnaks on siinkohal kõikide müügikanalite integreeritus, mida peab toetama hästi toimiv IT ja logistika. Selle kõige juures on oluline, et meie tooted kõnetaks tarbijaid. Tegeleme aktiivselt tooteportfelliga ning valmistume järgmisteks hooaegadeks,» kommenteeris Baltika juht ettevõtte järgmisi samme.

«Kõikide nende oluliste muudatustega parandame aasta lõpuks ettevõtte rahalist seisu ning see on oluliseks tõukeks finantsiliselt jätkusuutlikule ärimudelile, mis võib omakorda avada võimaluse tulevikus rahvusvaheliselt kasvada,» lisas ta.

Esimesel poolaastal vähenes grupi müügitulu 50 protsenti võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja oli 9,8 miljonit eurot. Baltika regulaarsed majandustulemused on tugevalt mõjutatud ülemaailmsest Covid-19 pandeemiast ja füüsiliste poodide sulgemisest ligi kaheks kuuks.

«Samas näitas väga tugevat müügitulemust e-pood, kus müügitulu Covid-19 kriisi tingimustes kasvas poolaastas 15 protsenti võrreldes eelmise aastaga,» märkis Perini.

Baltika Grupp on suurim rõivadisaini ettevõte Baltikumis, andes grupiüleselt tööd 421 töötajale. Baltika Grupp arendab ja opereerib rõivabrände Monton, Baltman ja Ivo Nikkolo.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles