Volvo plaanib aasta lõpuks börsile tulla

Ronald Reinap
, reporter
Copy
Volvo logo.
Volvo logo. Foto: Waldmüller via www.imago-images.de

Volvo Cars teeb «häid edusamme» aktsiate esmase avaliku pakkumise suunas, lootes tulla börsile selle aasta lõpuks, ütles Rootsi premium-automargi tegevjuht Reutersile.

 

«Kaalume võimalust teha enne aasta lõppu IPO,» ütles Volvo tegevjuht Håkan Samuelsson intervjuus Reutersile, lisades, et firma noteerib aktsiad Nasdaq Stockholmi börsil.

Samuelsson ja Volvo juhatuse liikmed tutvustasid kolmapäeval ulatuslikku tegevuskava, et saada 2030. aastaks täielikult elektriautode tootjaks, kavas on müüa 600 000 akutoitel töötavat elektriautot aastakümne keskpaigaks ja ehitada 2026. aastaks suur akutehas Euroopasse.

Volvo lükkas aasta alguses tagasi kavandatava ühinemise oma Hiina emaettevõtte, Hongkongi börsil noteeritud Geelyga. Märtsis ütles Geely, et Volvo uurib muid võimalusi, sealhulgas aktsiate esmast avalikku pakkumist ja börsil noteerimist.

Viimase kahe aasta jooksul on Ameerika Ühendriikides ja Hiinas börsile läinud terve hulk idufirmasid, kes järgivad elektrisõidukite turuliidrit Teslat, kasutades ära investorite entusiasmi selleks, et hankida odavat kapitali, et konkureerida selliste väljakujunenud kaubamärkidega nagu Volvo.

Samuelsson ütles, et Volvo ja Geely jätkavad sõidukite ülesehituse, sisepõlemisajamite ja muude komponentide jagamist. Kuid ettevõtted teevad seda «distantsilt», mis on kooskõlas sellega, kuidas iseseisvad ettevõtted teevad äri, ütles ta.

Kolmapäevasel briifingul ütles Volvo, et kavatseb oma tulevasi sõidukeid varustada isesõitvate autode tehnoloogiaga, sealhulgas Luminari lidar-andurite ja Nvidia arvutitega. 

Uute elektrisõidukite turuletoomise ajal plaanib Volvo pakkuda ka seonduvaid tooteid, sealhulgas kindlustust ja sõidukite järelmaksu, mida pakuvad otse nemad, mitte edasimüüjad, ütles Samuelsson.

Ettevõte plaanib Euroopas muuta jaemüügitegevust nii, et klient tellib uue elektrisõiduki otse tootjalt, kusjuures edasimüüjad saavad nende tarnimise eest komisjonitasu, ütles Samuelsson. Ameerika Ühendriikides, kus seadused kaitsevad edasimüüjaid, müüb Volvo endiselt sõidukeid frantsiiside kaudu.

Tulevaste elektrisõidukite tarbeks töötab Volvo koos oma Rootsi partneri Northvoltiga uue põlvkonna akude kallal, millel on suurem võimsus ja mis on kavandatud sõiduki struktuurielemendiks. Uued akud, mis peaksid valmima pärast 2025. aastat, võimaldavad pikemat sõiduulatust laadimiste vahel ehk kuni 1006 km, ja ka palju kiiremat laadimisaega.

Volvo ja Northvolt plaanivad 2026. aastaks ehitada Euroopasse 50 gigavatt-tunnise tootmisvõimsusega akutehase, millest piisab vähemalt 500 000 sõiduki varustamiseks, sõltuvalt aku suurusest. Võrdluseks: Tesla Nevada gigatehase võimsus on 35 gWh.

Samuelsson ütles, et Volvo esitleb järgmisel aastal oma esimest uue põlvkonna lipulaeva, milleks on täiselektriline linnamaastur, mis hakkab jagama oma platvormi tulevaste mudelitega.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles