Tehnoloogiaettevõte TextMagic võtab suuna Tallinna börsile

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Priit Vaikmaa
Priit Vaikmaa Foto: Urmas Luik / Parnu Postimees/ Scanpix

Peamiselt Ameerika Ühendriikides ja Suurbritannias ettevõtetele SMS-kommunikatsiooni teenuseid pakkuv TextMagic plaanib veel sel aastal viia läbi oma aktsiate esmase avaliku pakkumise (IPO) Nasdaq Balti alternatiivturul First North Tallinn.

TextMagic on tehnoloogiaettevõte, mille klientideks on peamiselt Ameerika Ühendriikide, aga ka Suurbritannia ja teiste riikide väikeettevõtted. TextMagic pakub klientidele SMS-turunduse tarkvara, mille kaudu ärikliendid saadavad ühes kalendrikuus üle 20 miljoni lühisõnumi.

Grupi 2020. a müügitulu oli 7,92 miljonit eurot. Võrreldes 2019. aastaga kasvas müügitulu 45%. Ettevõtte EBIDTA on üle 3 miljoni euro ja 2021. a müügitulu prognoos ületab 10 miljoni euro piiri. TextMagic annab tööd 40 inimesele neljas riigis.

«Pakume lühisõnumite saatmise tarkvara, mille kaudu saab saata suure hulga sõnumeid korraga ja klientidelt neid ka vastu võtta. Ettevõtte jaoks on see võimalus müüa, turundada ja kommunikeerida SMSi kaudu,» selgitas TextMagic AS enamusosanik ja tegevjuht Priit Vaikmaa.

Vaikmaa sõnul pole TextMagic grupp seni kaasanud lisakapitali ja ettevõte on tegutsenud alati kasumlikuna. Veel sel aastal plaanib TextMagic kaasata aktsiate esmase avaliku pakkumise (IPO) kaudu maksimaalselt 2,5 miljonit eurot ja viia ettevõtte aktsiad kaubeldavaks Nasdaq Balti alternatiivturule First North Tallinn.

TextMagic grupp on alates 2013. aastast eestlaste omanduses. 2021. aastal asutati grupi struktuuri lihtsustamiseks Eestis registreeritud ja siit juhitav valdusfirma TextMagic AS, kus konsolideeritakse kogu grupi tegevus.

Vaikmaa sõnul on investoritelt raha kaasamise eesmärgiks ettevõtte uue toote Touchpoint arendamine. «Touchpoint on meie tänase teenuse oluline edasiarendus – müügi-, turunduse ja klienditoetarkvara, mis võimaldab ettevõtetel integreerida erinevad suhtlus- ja kommunikatsioonikanalid (SMS, kõned, emailid, sõnumirakendused) ühte keskkonda,» lisas ta.

2020. aastal saadeti TextMagic platvormi kaudu 172 miljonit ja tänavu esimese 9 kuuga juba 182 miljonit lühisõnumit.

TextMagicu suuremad turud on USA, Suurbritannia, Kanada ja Austraalia, kuid nüüd on plaanis oma teenuseid rohkem ka Euroopas tutvustada. Ettevõttel on 25 000 äriklienti, kellel on lühisõnumiplatvormi kaudu ligipääs enam kui 1000-le mobiilsidevõrgule maailmas.  

Grupi äritegevus sai alguse 2001. aastal, kui Dan Houghton asutas Suurbritannias TextMagic Ltd. Priit Vaikmaa liitus ettevõttega 2007. aastal pärast seda, kui Bolti kaasasutaja Martin Villig teda Houghtonile soovitas. Peale juhtkonna väljaostu (MBO) 2013. aastal on ettevõte täielikult eestlaste omanduses.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles