Ekspress Grupi tulemused lükkasid aktsia rallima

Liina Laks
, reporter
Copy
Ekspress Gruppi kuulub ka 50 protsenti Õhtulehest.
Ekspress Gruppi kuulub ka 50 protsenti Õhtulehest. Foto: Sander Ilvest

Ekspress Grupp teatas kolmanda kvartali majandustulemused: tellijate arv kasvas, aga firma jäi siiski kahjumisse.

Ekspress Grupp teatas, et teenis kolmandas kvartalis 13,3 miljonit eurot müügitulu. Meediakontsern jäi kolmandas kvartalis 1,1 miljoni euroga kahjumisse, möödunud aasta samal ajal teenis kontsern 1,1 miljonit eurot kasumit.

Seoses trükiteenuste segmendi müügiga esitab Ekspress Grupp nüüd andmeid teisiti: ka praeguses aruandluses on trükiteenuste segment varasemates perioodides võrdustest välja võetud.

See tähendab, et praegu näitab Ekspress Grupp, et eelmise aasta kolmandas kvartalis teeniti 10,9 miljonit eurot müügitulu, kuid Nasdaqilt varasemaid aruandeid otsides näeb, et kontserni lõikes teeniti mullu 15,2 miljonit eurot müügitulu. Sama on kasumiga - kuna Printalli müüki näidatakse «lõpetatud» tegevuste real, siis selle järgi teeninuks ettevõte 1,15 miljonit eurot kasumit.

Lõppenud kvartalis moodustas Ekspress Grupi tuludest 74% digitaalsete tulude osakaal.

Kontsern kirjutab börsiteates, et nende tulemustele aitas kaasa veebireklaami müük, mis jätkab kasvutrendi võrreldes traditsiooniliste meediakanalitega. «Reklaamikliendid on olukorraga kohanenud ja reklaamiäri kasv kõikides riikides näitab, et suurem osa ettevõtteid on suutnud muutuda digitaalsemaks, avanud või kohandanud oma kauplemisviisid e-kanalitele ning reklaamivajadus on taastunud. Samas on jätkuvalt surve all nii piletimüügiplatvormide kui väliekraanide müügitulud, mis on otseses seoses Covid-19 pandeemia mõjudega. Mõju on eriti tuntav Läti turul, kus piirangud jäävad hetkel oluliselt rangemaks võrreldes teiste riikidega,» selgitati börsiteates.

Tulemustele aitas kaasa digitaalsete tellimuste hulk, mis kasvas 2021. septembri lõpuks 75% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja oli ligikaudu 122 000 tellimust. Ekspress Grupi andmetel tuleb digitellimuste juurdekasv peamiselt uute klientide arvelt. Lisaks uute klientide meelitamisele suudab kontsern pikemalt hoida olemasolevaid digitellijaid, vähendades tellimusest loobujate osakaalu ja suurendades keskmist tellimuse eluiga.

Üks olulisemaid sündmuseid kolmandas kvartalis oli Printalli müük septembri lõpus, mille tulemusena teenis Ekspress 2,3 miljonit eurot kahjumit, kuid pärast tehingut, peale müügihinna järgseid korrigeerimisi laekus kontsernile netosummas 6,3 miljonit eurot, kirjutatakse börsiteates.2026. aastal peaks kontsernile tehingust laekuma veel ligkaudu 0,7 miljonit eurot. Raha kasutatakse digitaalsete tulude kasvu strateegiaks.

Kuid mitte ainult: Ekspress Grupp tegi 13. oktoobril ettepaneku maksta aktsionäridele täiendavalt 10 senti dividendi aktsia kohta. Dividendi on õigus saada 19. novembri seisuga aktsionäride nimekirja kuuluvatel investoritel.

Ekspress Grupi aktsia on käesoleva aasta jooksul kerkinud 95% ja kaupleb 1,55 euro tasemel. Tänased tulemused tõstsid aktsiat hommikul pea 10%

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles