Carlsbergil on uus äristrateegia SAIL'27

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Carlsberg tahab vähendada ökoloogilist jalajälge
Carlsberg tahab vähendada ökoloogilist jalajälge Foto: Reuters/ScanPix

Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupi majandustulemused olid möödunud aastal tugevamad kui pandeemiaeelsel 2019. aastal; kontserni müügikäive kasvas kümnendiku 66,6 miljardi Taani krooni (ligi 9 miljardit eurot) ning tegevuskasum 12,5 protsenti 10,86 Taani kroonini (1,46 miljardit eurot).

«Oleme kontserni 2021. aasta tulemustega väga rahul. Kuigi meie äritegevust mõjutas märkimisväärselt Covid-19 pandeemia, näitasime väga tugevaid finantstulemusi ning olime paremad isegi 2019. aastast,» lausus Carlsberg Grupi tegevjuht Cees’t Hart.

Carlsbergi müügimaht kasvas 7,4 protsenti 142,2 miljoni hektoliitrini. Peamistest brändidest kasvas Tuborg 17 protsenti, Carlsberg 5 protsenti, 1664 Blanc 24 protsenti ning Somersby siider 10 protsenti. Eri- ja väikeõlled kasvasid 15 ning alkoholivabad pruulid 17 protsenti.

Kontserni raporteeritud puhaskasum oli 6,846 miljardit krooni (920 miljonit eurot) ning kohandatud puhaskasum 6,943 miljardit krooni (930 miljonit eurot), mis kasvas aasta varasemaga üheksa protsenti.

Tänavu prognoosib Carlsberg Grupp Covid-19 pandeemia jätkuvat mõju äritegevusele. Samaaegselt mõjutab majandustegevust sisendhindade kasv, mille mõju tasakaalustamise meetmeteks on kõrgem teenitud tulu hektoliitri kohta ja jätkuv fookus kulubaasil. Sellest tulenevalt prognoosib kontsern tegevuskasumi kasvu jäämist vahemikku 0–7 protsenti.

Koos majandustulemuste avaldamisega tutvustas Carlsberg ka oma uut äristrateegiat SAIL'27, mis sätestab grupi pikaajalise kasvustrateegia nii portfelli, piirkondade kui ka ärikultuuri raames. Äristrateegia seab pikaajaliseks eesmärgiks 3–5-protsendilise müügitulu kasvu ning sellest määrast kõrgema tegevuskasumi kasvu.

«SAIL '27 essentsil on põhimõte – pruulime parema tänase ja homse nimel. Meie ambitsioon on olla kõigil oma turgudel edukaim, professionaalseim ja atraktiivseim joogitootja,» märkis Cees't Hart.

Ambitsioonikad keskkonnaeesmärgid seadnud Carlsberg Grupp vähendas eelmisel aastal kontserni lõikes CO2 emissioone tootmises kahe protsendi võrra 4,2 kilogrammini süsihappegaasi hektoliitri kohta. Baasaastaga – 2015 – võrreldes on kontsern vähendanud CO2 heitmeid 40 protsenti. Veekulu vähendati kontserni lõikes neli protsenti (2,7 hl/hl), alates 2015. aastast on vähenemine olnud 21 protsenti (sh veenappuse ohuga kõrge riski piirkondades 35 protsenti).

Carlbergi aktsia tõusis täna 0,5 protsendi võrra 1070 Taani kroonini.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles