Tallink jäi madalhooajal pööraselt suurde kahjumisse

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Paavo Nõgene süstiklaeva Megastar masinaruumis. Fotole on jäänud umbes kümnendik Megastari peamasinast.
Paavo Nõgene süstiklaeva Megastar masinaruumis. Fotole on jäänud umbes kümnendik Megastari peamasinast. Foto: Eero Vabamägi

Kuigi koroonapandeemia lõppu on juba aimata, mõjutasid madalhooaja majandustulemusi tugevalt nii koroonaviiruse omikrontüvest põhjustatud pandeemialaine kui ka veebruari lõpus alanud sõda Ukrainas. Sõjaolukord tõi kaasa kütuse-, toiduainete ja toormehindade järsu tõusu ning teisalt mõningase reisijate ebakindluse esimese kvartali teises pooles. Kvartali majandustulemusi mõjutas ka mitme ettevõttele kuuluva laeva plaaniline tehnohooldus, kaasa arvatud ka need dokkimised, mis toodi varasemaks käesoleva aasta teistest poolest ja tõsteti ümber kevadesse, et tagada võimalikult vähe laevaliikluse plaanilisi katkestusi selle aasta neljandas kvartalis, teatas ettevõte.

Esimese kvartali käive kasvas aastaga 97,5 protsendi võrra 106,1 miljoni euroni. Ettevõtte puhaskahjum kasvas 34,4 miljonilt eurolt 40 miljoni euroni.

«Esimene kvartal on ajalooliselt meie jaoks madalhooaeg ja koroona-aastad ei ole selles osas erandiks, pigem on pandeemiaolukord ja reisipiirangud meie majandustulemusi viimastel aastatel niigi keerulises kvartalis veelgi tuntavamalt negatiivselt mõjutanud. Sel aastal pingestab olukorda lisaks veel sõja puhkemine Ukrainas, mis on põhjustanud tuntavad hinnatõusud ning pärssinud klientide kindlustunnet reisida. On täiesti selge, et hoolimata kõikidest meie jõupingutustest viimase kahe aasta jooksul muuta meie äritegevus võimalikult paindlikuks ja kuluefektiivseks väga range kulude kontrolli toel, on välised mõjurid, millega täna silmitsi seisame, muutnud meie selle aasta esimese kvartali eesmärkide saavutamise väga keeruliseks. Kõik edusammud, mis meil õnnestus saavutada tänu suurenenud reisijate arvule ja paranenud müügitulemustele, nullis ära tohutu kütusehindade tõus,» kommenteeris Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene.

«Esimeses kvartalis astusime mitmeid samme, nagu näiteks osade laevade opereerimise ajutine peatamine jaanuaris ja veebruaris, et igal moel vähendada kahjumit ajal, mil nõudlus reisimise järgi sai järjekordse tagasilöögi omikrontüve suure levimuse tõttu. Kasutasime efektiivselt ära madalhooaega, et teostada mitme laeva tehnohooldus ja remont, mis tähendab ühtlasi, et meie laevad on nüüd kõrghooajaks suurepärases tehnilises korras. Kõik need sammud oleksid tavapärasel aastal märgiks, et oleme hästi ette valmistatud kevad-suviseks kõrghooajaks, mis algab aprilli teises pooles, kuid tänases Ukraina sõja ja globaalse julgeolekukriisi kontekstis mõistame, et peame veel rohkem tegutsema ja veelgi pingsamalt töötama selle nimel, et vastu pidada muutunud majandusolukorras,» sõnas Nõgene.

Teiselt kvartalilt ootab ettevõte esimese kvartali reisipiirangute kaotamise järgse kogemuste baasilt, et reisijate arvud taastuvad ja taastuvad kiiremini, kui esialgu loota võis.

!Juba aprillikuus oli meil mitmeid väljumisi maksimaalse lubatud reisijate arvuga pardal, mis lubab loota, et reisimine kõikidel meie poolt praegu opereeritavatel laevaliinidel hoogustub märgatavalt eelolevate kvartalite jooksul," märkis ta.

«Nagu ka 2021. aastal, jätkame ka käesoleval aastal aktiivselt alternatiivsete võimaluste otsimist, et tagada tööd meie laevadele ja inimestele, nii nagu reisilaev Romantika alustas juba märtsikuus oma pikaaegset lepingut Hollandi-Norra liinil ja Isabelle pakub lepingujärgselt riigile vähemalt nelja kuu vältel majutusteenust sõjapõgenikele," lausu ta. «Kõik sellised tegevused ja lepingud võimaldavad meil äritegevuse riske ja volatiilsust maandada praegustel keerulistel aegadel. Meie eesmärk on lõpetada 2022. aasta puhaskasumis ja selle eesmärgi saavutamise nimel jätkab tööd kogu Tallinki kollektiiv.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles