Ekspress Grupp kasvas, kuid jäi esimeses kvartalis kahjumisse

Liina Laks
, majandusajakirjanik
Copy
Ekspress Grupi lehed
Ekspress Grupi lehed Foto: Sander Ilvest

Ekspress Grupp kasvatas esimeses kvartalis käivet, kuid jäi kahjumisse.

Ekspress Grupp teatas, et teenis esimeses kvartalis 22 protsenti rohkem müügitulu kui mullu samal ajal, ehk 13,4 miljonit eurot.

Joone all jäädi aga 512 000 euroga kahjumisse, mis on möödunud aasta kahjumist poole suurem. Aktsia kohta teeb see 2 senti miinust.

«I kvartali müügitulu kasvu taga on peamiselt veebireklaami ja digitellimustulude kasv. Kogu reklaamiturg ei ole mahult võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oluliselt muutunud, kuid online reklaamiturg on jätkanud kasvutrendis võrreldes traditsiooniliste meediakanalitega. Müügitulu kasv oli küll ootuspärane, kuid seda mõjutas siiski negatiivselt Venemaa rünnak Ukraina vastu, mille mõjul mitmed reklaamiklientide plaanitud kampaaniad lükati edasi, eriti Leedus ja Lätis,» selgitas ettevõte börsiteates. 2021. aasta lõpus omandatud Geenius Meedia müügitulu ulatus I kvartalis 0,5 miljoni euroni ehk suurendas kontserni müüki ca 5 protsenti.

Digitellimuste hulk kasvas 2022. aasta märtsi lõpuks 50 protsendi võrdluses eelmise aastaga ja ulatus 146 tuhande tellimuseni. Suurimat kasvu näitasid Õhtuleht ja Leedu Delfi.

Kulupoolel lõid Ekspressi kasumit kasvanud kulud. «I kvartalis on kajastatud ühekordse väljaminekuna toetus Ukrainale kogusummas 0,09 miljonit eurot. Tegevuskulud suurenesid I kvartalis 2,54 miljonit eurot (22 protsenti), millest tööjõukulude kasv moodustab 1,78 miljonit eurot (29 protsenti),» selgitas kontsern börsiteates.

Eile teatas Ekspress Grupp, et tõstab eelmise aasta eest saadava dividendi 5 sendilt 8 sendile aktsia kohta.

Ekspress Grupi aktsia on tänavu kerkinud 11 protsenti ja oli täna enne börsipäeva algust 1,74 euro tasemel.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles