L, 3.12.2022
Börsi ja krüptoturu hinnad toob sinuni

LHV pensionifondid panustasid Bugatti, Aston Martini ja Porsche elektriakude tootjasse

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
LHV pensionifondid panustasid Bugatti, Aston Martini ja Porsche elektriakude tootjasse
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Lisaks elektriautodele toodab Rimac ka superautosid. Pidlil on mudel Nevera Rimac
Lisaks elektriautodele toodab Rimac ka superautosid. Pidlil on mudel Nevera Rimac Foto: CROPIX/SIPA/SCANPIX

LHV Pensionifondid L ja XL investeerisid koos erakapitaliettevõttega Investindustrial elektriautode ja akude tootjasse Rimac Automobil 5 miljonit eurot.

Juunikuus kaasas Rimac D-rahastusringis 500 miljonit eurot uut kapitali ning ettevõtte väärtuseks kujunes pärast rahastusvooru üle 2 miljardi euro. Uut kapitali kasutab Rimac kasvu ja arenduste finantseerimiseks.

LHV pensionifondid investeerisid ettevõttesse koos erakapitaliettevõttega Investindustrial, kes pakkus enda fondiinvestoritele seda investeerimisvõimalust. Rimaci juhtivinvestorite hulka kuuluvad lisaks Investindustrialile ka näiteks Porsche, Softbank, Hyundai ja Goldman Sachs.

LHV pensionifondide era- ja riskikapitaliinvesteeringute portfellihalduri Allan Gaidunko sõnul on tegu kõrge potentsiaaliga nišisegmendis tegutseva ettevõttega, mille kasvu toetab pikaajaline ja jätkusuutlik autode elektrifitseerimise trend.

Rimac Automobili on Horvaatias 2009. aastal asutatud elektriautode ja elektriakude tootja, mille brändide hulka kuulub lisaks Rimacile ka 2021. aasta novembris omandatud Bugatti. Ettevõtte teevad omapäraseks selle fookussegmendid, milleks on hüper- ja superautod. Teisisõnu valmistab Rimac elektriakusid ja muid komponente lisaks Rimaci enda automudelile ning Bugattile ka näiteks sellistele autotootjatele nagu Koenigsegg, Pininfarina, Aston Martin ja Porsche, kirjutab LHV.

Ettevõtte asutajaks ja juhiks on elektriautode entusiast ja visionäär Mate Rimac. Mate lugu on omapärane ja ulatub aastasse 2006, mil ta soetas 1984. aasta BMW 3. seeria mudeli, et osaleda kiirendusvõistlustel. Auto mootor paraku kaua vastu ei pidanud ning Mate ehitas selle oma garaažis ümber elektriautoks. Nii sai alguse Rimac Automobili teekond, kus nüüdseks töötab üle 1500 inimese.

Märksõnad
Tagasi üles