Reini kuivamine süvendab Saksamaa energiakriisi

Copy
Rheini jõe madal veetase takistab laevaliikulust ja kaubavedu
Rheini jõe madal veetase takistab laevaliikulust ja kaubavedu Foto: IMAGO/Michael Gstettenbauer/Scanpix

Suvine põud on tõstnud ohtu, et Saksamaa majandus võib tänavu karile sõita, kuna Reini jõe üha langev veetase raskendab üliolulist jõekaubandust.

Pikaajaliste jõeliikluse piirangute väljavaade valmistab tööstusele tõsist peavalu ja ähvardab raskendada riigi katseid võõrutada end Vene energiaimpordist, kuivõrd kivisüsi on üks peamisi kaupu, mida veeteed mööda transporditakse.

Laevandusfirma DTG juhi Roberto Spranzi sõnul on ebatavaliselt madal veetase kaubamahtu juba vähendanud.

«Oleme praegu mahu juures, kus peame kasutama kolme-nelja alust seal, kus tavaliselt oleks vaja ühte,» ütles ta AFP-le.

Ta märkis, et Reini kaudu varustatakse jõe kaldal asuvaid tehaseid ja kui see muutub senises mahus võimatuks, annab see riigi tööstusele hoobi.

Jõgede kaudu kulgeb umbes neli protsenti Saksamaa kaubaliiklusest, sealhulgas mööda Reini, mille tähtsus on kasvanud seoses söeelektrijaamade taaskäivitamisega.

Veetaseme langus on sundinud elektrifirmasid hoiatama, et peavad oma toodangut võib-olla langetama.

Uniperi teatel võib Reini veetase viia kahe selle kivisöejaama «ebaregulaarse toimimiseni» septembris.

Kütusevarustuse piiratuse eest on hoiatanud ka EnBW, millel on jaamad Baden-Württembergis.

Veetaseme langus on tõstnud transpordikulusid, märkis EnBW, kuid lisas, et oli sütt varem sel aastal igaks juhuks varunud.

2018. aasta põud, mis langetas Reini veetaseme paiguti 25 sentimeetrile, riisus Saksamaa sisemajanduse kogutoodangust (SKT) 0,2 protsenti, leidis Deutsche Bank.

«Madal tase on seekord palju varem tulnud,» ütles panga ökonomist Marc Schattenberg. «Kui praegu nähtud probleemid kestavad kauem (kui 2018. aastal), on majanduslik kahju sedavõrd tõsisem.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles