Tallinna Kaubamaja grupi kasum vähenes järsult, selles on majandusele kurjakuulutavad märgid

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Väiketootjatel ja Kaubamaja Grupi pindedel müüjatel on rasked ajad
Väiketootjatel ja Kaubamaja Grupi pindedel müüjatel on rasked ajad Foto: Dmitri Kotjuh/ Järva Teataja

Tallinna Kaubamaja grupi kolmanda kvartali puhaskasum vähenes aastaga 38,2 protsendi võrra, 7,8 miljoni euroni. Käive kasvas viie protsendi võrra, 216,5 miljoni euroni.

Supermarketite ehk Selverite puhaskasum vähenes aastaga 66,8 protsendi võrra, 2,6 miljoni euroni. Nende käive kasvas 5,1 protsendi võrra, 149,8 miljoni euroni.

Kolmanda kvartali märksõnadeks olid tormiline inflatsioon ja energiakulude kasv, teatas ettevõte börsiteates. Samas juhitakse tähelepanu, et energiakulude kasv on sundinud mitut kohalikest väiketootjatest grupi kaubatarnijat lõpetama oma tegevust, samuti sulgevad uksi kaubanduskeskustes kliendivoo vaates sünergiat pakkunud toitlustajad ja muud väikeettevõtted.

Ehkki hoogsa palgakasvu tõttu ei ole elanikkonna ostujõud langenud inflatsiooniga samas tempos, on tarbijad muutunud talveperioodi plahvatuslike eluasemekulude kasvu ootuses muude ostude tegemisel ettevaatlikuks. Seetõttu kasvas grupi jaesegmentide müügitulu mõõdukas tempos. Samas tegi ligi kolmekordse tõusu grupi soojuse- ja elektrikulu, moodustades kõige suurema osa kolmanda kvartali kasumi vähenemisest, võrreldes 2021. aastaga.

Eesti konkurentsitihedas ärikeskkonnas ei ole niivõrd kiiret kulude kasvu samas tempos võimalik ega mõistlik jaehindadesse üle kanda. Energiakulude vähendamiseks vaadatakse olemasolevad äriprotsessid läbi eesmärgiga tunduvalt optimeerida energiakasutust, kõikide uute kaupluste puhul peetakse silmas energiatõhusate lahenduste kasutamist.

Mõne kaubatarnija tegevuse lõpetamise ning toitlustajate ja muude väikeettevõtete uste sulgemise tendents võib omada kaudset ja pikema toimega negatiivset mõju grupi majandustegevusele. Tööjõukulud kasvasid kolmandas kvartalis 11,5 protsenti, seejuures vähenes tegevuste optimeerimise tulemusena töötajate arv 3,1 protsenti.

Kaubamajade segmendi käive kasvas 4,7 protsendi võrra, 22,9 miljoni euroni, kuid selle kahjum kasvas 79,2 protsendi võrra, 200 000 euroni.

Autokaubanduse käive kasvas 4,1 protsendi võrra, 39,8 miljoni euroni, kasum kasvas 32,9 protsendi võrra, 3,2 miljoni euroni. Seega suurima kasumiga äri Kaubamaja grupis on üllatuslikult autokaubandus.

Kinnisvarasegmendi käive kasvas 12,1 protsendi võrra, 1,6 miljoni euroni ja kasum vähenes 12,4 protsendi võrra, 2,7 miljoni euroni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles