Hermes plaanib suurt hinnatõusu: rikaste rahaprobleemidest pole vähimatki märki

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
See krokodillinahast Birkini käekott maksis 2007. aastal 129 000 dollarit
See krokodillinahast Birkini käekott maksis 2007. aastal 129 000 dollarit Foto: AFP/SCANPIX

Kui tavaliselt on Birkini käekottide tootja Hermes tõstnud aastas toodete hinda 1,5–2 protsenti, siis 2023. aastal on plaanis tõsta hinda 5–10 protsenti. Ettevõtte kulud on kasvanud ja valuutakursid kõiguvad. Samas kasvas kolmanda kvartali käive kiiresti ja pole märkegi nõudluse jahtumisest.

See kõlab kajana juba oktoobris kõlanud LVMH jutule.

«Tõenäoliselt tõstame hinda 5–10 protsenti,» ütles Hermesi asepresident Eric du Halgouet, süüdistades hinnatõusus kulude kasvu ja valuutakursside kõikumisi.

Hermesi käekotte ei saa osta poodi sisse jalutades. Ettevõtte 10 000 dollarit ja enam maksvate käekottide tellijatest on nimekirjad, kliendid peavad ootama, kuni nende soovitud toode saab valmis. Iga toote arvu piiratakse eksklusiivsuse säilitamiseks. Tänavu on hinnad tõusnud umbes 4 protsenti.

Et Hermes vaatab tuleviku kindlalt, annab märku teisel poolaastal hoogustunud palkamine. Esimesel poolaastal palkas ettevõte juurde 800 töötajat. Juulis tõsteti kõigi Euroopa töötajate palka, kirjutab Reuters.

Kolmanda kvartali käive kasvas aastaga 24,3 protsendi võrra, 3,14 miljardi euroni. Analüütikud ootasid kõigest 12-protsendist käibekasvu.

Ilma Jaapanita kasvas Aasias käive 34 protsenti. Eriti tugev on olnud müük koroonapiirangute kadudes Hiinas.

Hermesi aktsia tõusis täna Pariisi börsil 1,2 protsendi võrra, 1320 euroni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles