PRFoods süvendas kahjumit, firma plaanib uusi kärpeid

BNS
Copy
PRFoodsi juht Indrek Kasela
PRFoodsi juht Indrek Kasela Foto: Eero Vabamaegi/Postimees

PRFoodsi müügitulu langes lõppenud 2021/2022. majandusaastal 28,3 protsenti, 42,1 miljonile eurole, ettevõtte kahjum süvenes sealjuures 7,7 miljoni euroni.

PRFoodsi juhtkond teatas börsile, et nende 2021/2022. majandusaasta tõi kaasa suuremad muutused ettevõtte struktuuris. Võõrandati püsivalt kahjumlik Soome üksus, Heimon Kala Oy. «Sellega seoses kandis PRFoods erakordset kahjumit 2,3 miljonit eurot, selgitas PRFoodsi juht Indrek Kasela. Peale majandusaasta lõppu võõrandati ka Överumans Fisk AB.

Kasela rõhutas, et ettevõtte laenukoormus on pärast äriüksuste müüki vähenenud. Alles jäävad võlakohustused on seotud Maaelu Sihtasutuse laenudega ning võlakirjadega. Pankadega seotud ülejäänud laenu- ja liisingulepingud on lõpetatud.

Grupi jätkusuutlikkus on Kasela sõnul tagatud paranenud majandustulemustega – alanud majandusaastal on juba kasumlik nii Ühendkuningriigi üksus kui kalakasvatus. Eestis toimuva kalatöötlemise tulemused on samad, mis eelmine aasta samal ajal, kuid seoses vähenenud kulubaasiga eeldab juhtkond kasumlikkuse taastumist ka Saare Kala Tootmine OÜs.

Kasela viitas, et ümberstruktureerimine ei pruugi olla lõppenud: börsiteatest leiab lause «PRFoods võib võõrandada täiendavalt olulisi varasid, tagamaks võlakohustuste lunastamist seoses muutunud majandustegevusega».

Eesti kalakasvatuste osa väljaarendamine peaks Kasela hinnangul tagama pikaajalise kasumlikkuse grupile, mis võimaldab ka olemasoleva struktuuriga teenindada laenukoormust.

Grupi kulude kasv on firma andmetel suudetud suures mahus edasi kanda lõpptoodete hinda. Samuti kasutab ettevõte taastuvenergiat, mis osaliselt võimaldab olla Eesti üksusel sõltumatu energiakandjate hindadest. Samuti on väga energiaefektiivne kalakasvatus, kuna puudub vajadus väliste energiakandjate kasutamiseks meres asuvate sumpade käitlemisel.

«Tööjõu osas on vähendatud oluliselt üldkulusid, mis vastab tegelikele vajadustele. Ettevõte plaanib jätkata kulude kokkuhoiu programmi, kuid samuti on suur prioriteet taastada just Eesti tehase toodete müügikasv – tingituna kallinenud hindadest on väga suurel määral vähenenud nõudlus lõpptoodete järele Eestis ja Soomes. Samas prognoosib juhtkond paremaid tulemusi ekspordis,» lisas Kasela.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles