Poeketid viskavad tuntud tootjate tooteid välja, Unilever tõstis konkurentidest järsemalt tarbekaupade hinda (1)

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Unilever tõstis konkurentidest rohkem hindu
Unilever tõstis konkurentidest rohkem hindu Foto: Reuters/ScanPix

Unilever tõstis alates 2021. aasta keskpaigast tarbekaupade hindu kiiremini kui rivaalid P&G ja Nestle, korrates sellega 2007–2009 aastate finantskriisi strateegiat, kirjutab Reuters.

Dove seepide ja Hellmann'si majoneeside tootja tõstis kolmandas kvartalis oma toodete hindu 12,5% võrra, kõigi aegade kõrgemale tasemele.

Tarbekaupade müüjad nuputavad, kuidas kliente kaotamata katta kasvanud energia- ja tööjõukulusid. Paljud tarbijad on loobunud bränditoodetest ja asunud ostma poodide omatooteid.

Nestle ja P&G tõstsid kaupade hindu 9,5% võrra.

Unileveri tootevalikus on konkurentidest rohkem toidukaupu. Unileveri kulud on tänavu kasvanud enam kui 20%, võrreldes Nestle 14–15%ga, ütles Barclaysi analüütik Warren Ackerman.

Esmatarbekaupade tootjate ja poekettide pinged kasvavad. Näiteks Tesco viskas poest välja Kraft Heinzi tooted, kuna ei jõutud hinnakokkuleppele. Cadbury ja Milka šokolaadide tootja Mondelez lõpetas müügi mitmes Euroopa poeketis, kuna hinnas ei jõutud kokkuleppele, avaldas ettevõtte juht Dirk van Put Reutersile.

Ka Hollandi poeketi Ahold Delhaize finantsjuht Natalie Knight tõdes, et tänavu lähevad hinnaläbirääkimised raskemaks.

Kommentaarid (1)
Copy
Tagasi üles