PRFoods pöördus vaatamata käibe kukkumisele kasumisse

BNS
Copy
PRFoodsi juhatuse liige Indrek Kasela.
PRFoodsi juhatuse liige Indrek Kasela. Foto: Maanus Masing/Saarte Hääl

PRFoodsi 2022/2023. majandusaasta 30. septembriga lõppenud esimese kvartali müügitulu oli 4,6 miljonit eurot, ligi kolm korda vähem kui aasta varem, mil käive ulatus 14,2 miljoni euroni, samas kui 740 000-eurone kahjum pöördus 870 000-euroseks kasumiks.

Sel kalendriaastal võõrandas PRFoods oma Soome ja Rootsi äriüksused, esimese tingituna jätkuvast kahjumlikkusest ning Rootsi ettevõtte eesmärgiga vähendada ettevõtte võlakoormust, teatas PRFoods börsile. Ka kvartali erakordne kasum on tingitud Rootsi äriüksuse müügist.

Samuti oli kalatoodete tootmine kogu turu üleüldise nõudluse olulisest vähenemisest tingituna madalam ning see väljendub ka tulemustes. Lõppenud kvartalis nägi ettevõte tooraine odavnemist ja nõudlus toodete järgi on taastumas, kuid kogu tarbmine on riigiti vähem 30–50 protsenti.

Grupi kõige suuremaks turuks on uue majandusaasta alguses Suurbritannia, mille müük summas 3,2 miljonit eurot oli 69,6 protsenti kogukäibest. Eestis oli majandusaasta kolme kuu käive 1,3 miljonit eurot. Suurbritannias müüb PRFoods peamiselt suitsutatud kalatooteid, Eestis aga värsket kala. Ka oma kalatooteid valmistab ettevõte kahes riigis, tehased asuvad Saaremaal ja Aberdeenis.

Grupi toodete põhivalikus on lõhe- ja vikerforellitooted. Kvartali lõpu seisuga oli lõhe turuhind võrreldes aastatagusega tõusnud 21,5 protsenti ja vikerforelli hind tõusnud 26,3 protsenti. Kahe aasta taguse hinnaga võrreldes on lõhe hind tõusnud 38,6 protsenti ja forell läinud kallimaks 76,8 protsenti.

PRFoodsi konsolideeritud bilansimaht oli 30. septembri seisuga 33,1 miljonit eurot, aasta varem samal ajal 56 miljonit eurot. Grupi käibevarade maht oli septembri lõpu seisuga 8,2 miljonit eurot, üle poole vähem kui 2021. aastal, kui see näitaja ulatus 17,4 miljoni euroni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles