Tallinna Sadam pikendas Botnica prahilepingut

BNS
Copy
Jäämurdja Botnica
Jäämurdja Botnica Foto: Tallinna Sadam

Tallinna Sadama tütarettevõte OÜ TS Shipping ja Baffinland Iron Mines Corporation pikendasid 2018. aastal sõlmitud viieaastast raamlepingut jäämurdja Botnica prahtimiseks 2023. aasta suveperioodil.

Baffinlandil on optsioon jätkata Botnica prahtimist samadel tingimustel juuni lõpust kuni novembri lõpuni. Täpsemad otsused prahiperioodi pikkuse osas teeb Baffinland veebruaris optsiooni kasutamisest teavitamise tähtajal, teatas Tallinna Sadam börsile.

TS Shipping sõlmis 2018. aasta suve alguses lepingu Baffinlandiga MPSV Botnica prahtimiseks 2018. aasta suveperioodiks ja iga-aastaste call optsioonidega 2019.–2022. aasta suveperioodideks. Kanada kaevandusettevõte Baffinland tegeleb rauamaagi kaevandamisega Baffini saarel Põhja-Kanadas. Vastavalt lepingule osutab Botnica eskort- ja jääseire laeva teenust, reostusseiret ja hädaabi teenuseid.

Aastatel 2018–2022 abistas Botnica Põhja-Kanada arktilistes vetes Panamax tüüpi kaubalaevu jääs rauamaagi ekspordil Milne Inlet sadamast avamerele. Vastavalt transpordiametiga sõlmitud lepingule osutab Botnica talveperioodil 20. detsembrist kuni 20. aprillini jäämurdeteenuseid Eesti rannikuvetes. Eelduste kohaselt kujuneb Botnica prahipäevade arvuks 2022. aastal 250 päeva ja laeva kasutusmääraks 68 protsenti.

Laeva jätkuvalt kõrge kasutusmäära säilitamiseks tegeleb TS Shipping aktiivselt ka võimalusega kindlustada laevale töö muudes offshore projektides juhul, kui Baffinland kasutab optsiooni lühemaks prahiperioodiks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles