Punktid Technologiesi käive kasvas veerandi võrra

BNS
Copy
Punktid Technologiese juht Hannes Niid. 
Punktid Technologiese juht Hannes Niid. Foto: Remo Tõnismäe

Punktid Technologies AS-i 2022. aasta neljanda kvartali müügitulu oli 973 000 eurot ja kasvas 2021. aasta sama kvartaliga võrreldes 23 protsenti, kusjuures müügitulust 597 000 eurot moodustas Punktide platvormi vahendusteenuse brutosumma, mis võrreldes 2021. aasta neljanda kvartaliga kasvas 14 protsendi võrra.

Lisaks tõusis neljandas kvartalis gruppi kuuluva HVK Business OÜ hulgimüük võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 41 protsenti 376 000 euroni. 2022. aasta neljandas kvartalis esitati Punktide veebipõhises müügikeskkonnas kokku 14 876 tellimust, millest 4365 oktoobris, 4863 novembris ning aasta suurim tellimuste arv 5648 detsembris. Uusi kliente lisandus samal perioodil kokku 2643 – oktoobris 769, novembris 861 ning detsembris 986, teatas ettevõte börsile.

«Neljas kvartal möödus kogu grupi jaoks väga positiivselt, tegime oktoobris jaemüügis absoluutse kuurekordi ja suutsime selle üle lüüa kohe järgmisel kuul, novembris. Neljandas kvartalis tõime oma tööga platvormile 87 protsenti rohkem liiklust võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ja 13 protsenti rohkem võrreldes kolmanda kvartaliga,» ütles Punktide juhatuse liige Hannes Niid.

Terve aasta kokkuvõttes täitus mullu ettevõtte seatud hulgimüügi eesmärk 800 000 eurot – aasta lõpuks oli summa 1 000 465 eurot, mis ületab prognoosi 25 protsenti võrra ja 2021. aasta müüki 41 protsendi võrra.

«Kuigi müügitulemused Punktide platvormil keelte lõikes varieeruvad, on üldine trend hea. Näeme tendentsi, kus kohaliku turu müüginumbrid on raskustes, et eelmise aasta tippudele järgi jõuda, kuid kompenseerisime seda välisturgudele laienemisega,» märkis Niid.

Jaemüügile seatud 2022. aasta eesmärgile jäi tulemus aga 7,7 protsendi võrra alla – eesmärk oli 2 005 000 eurot ja tegelik tulemus 1 849 000 eurot. «Kuigi Baltikumis on head starti näidanud ka meie Leedu portaal Punktid.lt, siis aasta alguses eesmärkide seadmise ja maikuus aktsiate esmase avaliku pakkumise kapitali rakendamise vahel oli liiga pikk aeg. Pidime oma piiratud ressursse esmase avaliku pakkumise läbiviimisesse suunama ja seega jäi meil meeskonna komplekteerimiseks ning vahendusteenuse prognoosi kättesaamiseks ainult pool aastat,» nentis juhatuse liige.

Niid selgitas, et uuel aastal on ettevõtte eesmärk jätkata kasvamist ja laienemist uutele turgudele. «Soovime tõsta platvormi jaemüügi käibeprognoosi 2023. aastal 3 miljoni euro peale ja hulgimüügi 1 miljoni euro peale, mis on võrreldes mullu kevadisel aktsiate esmasel emissioonil presenteeritud numbritega jaemüügil 10 protsenti kõrgem ja hulgimüügil 20 protsenti kõrgem. Kogu prognoositav kasv võrreldes 2022. aasta jaemüügi käibele oleks 63 protsenti,» selgitas Niid.

Uus samm on ette võetud tehisintellekti suunas, kus Niidi sõnul kasutab ettevõte juba 2023. aasta algusest OpenAI teenust sisutekstide kirjutamisel, mis peaks suurendama ettevõtte nähtavust virtuaalkeskkonnas ja vähendab oluliselt halduskoormust. «Hiljemalt märtsiks lansseerime uue platvormi, millega orgaanilise müügitulu saamine on parem ja millega laieneme uutele turgudele,» tutvustas ta ettevõtte plaane.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles