Baltika kvartalikahjum vähenes

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Ivo Nikkolo uue kontseptsiooni pood
Ivo Nikkolo uue kontseptsiooni pood Foto: Baltika

Rõivaste jaemüüja Baltika Grupp suurendas eelmise aasta neljandas kvartalis müügitulu seitsme protsendi võrra, 2,8 miljoni euroni, võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Aasta kokkuvõttes jäi ettevõte eelmise aasta 9,6 miljoni euro suurune müügitulu 18 protsendiga alla 2021. aasta tulule.

Baltika Grupi juhatuse esimehe Brigitta Kippaki sõnul on eelmise aasta neljandaks kvartaliks pea täielikult majandustulemustest taandunud lõpetatud brändide Monton, Mosaic, Baltman ja Bastion müügitulemused. «Kui me vaatame vaid Baltika hetkel ainsa opereeritava brändi Ivo Nikkolo müügitulemusi, siis näeme 2022. aastal hoopis 38-protsendilist müügitulu kasvu,» märkis Kippak.

«Baltika suutis jõuliselt kasvatada Ivo Nikkolo toodete müügitulu ning hoida vaatamata ebakindlale majanduskeskkonnale, kõrgenenud tooraine- ja transpordihindadele ning USA dollari volatiilsusele ka brutokasumlikkust üle 50 protsendi,» lisas Kippak.

Jaemüügis kasvas müügitulu neljandas kvartalis 6 protsenti ning e-poe müügis 13 protsenti, võrreldes eelmise aasta neljanda kvartaliga.

Jaemüügis aitas müüki suurendada nii tugev sügistalvine kollektsioon kui ka uued Ivo Nikkolo kontseptsioonikauplused. Novembris avati esimene uus Ivo Nikkolo kontseptsioonikauplus Leedus Vilniuses. Samuti panustati Lätis ja Leedus rohkem turundustegevusse ning esitleti uut rõiva- ja aksessuaarikollektsiooni kahel Baltikumi suurimal moeüritusel (Riga Fashion Week ja Tallinn Fashion Week).

Neljandas kvartalis vähendas Baltika ka puhaskahjumit. Eelmise aasta neljanda kvartali puhaskahjumiks kujunes 0,6 miljonit eurot ehk 37 protsenti vähem kui mullu samal ajal.

Aasta kokkuvõttes oli Baltika 3,5 miljoni euroga kasumis, kuid seda mõjutas kolmandas kvartalis Ivo Nikkolo kaubamärkide müügitehing. Ilma tehinguta oli Baltika kahjum 2022. aastal 3,9 miljonit eurot.

Baltika turustus- ja üldhalduskulud olid neljandas kvartalis 2,1 miljonit eurot ehk üheksa protsenti vähem kui aasta tagasi samal ajal. Hoolimata kõrgest inflatsioonist ja energiakriisist on ettevõte suutnud vähendada turustus- ja üldhalduskulusid tänu kulude vähendamisele, efektiivsuse suurendamisele ja kahjumlike poodide sulgemisele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles