Tallinna Kaubamaja maksueelne kasum kasvas käibega võrreldes topelt tempos

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
Selveri pood.
Selveri pood. Foto: Peeter Langovits/Postimees

Tallinna Kaubamaja grupi esimese kvartali käive kasvas aastaga 9,6 protsenti, 218,1 miljoni euroni.

Grupi maksueelne kasum kasvas 20,5 protsenti, 5,9 miljoni euroni.

Käive kasvas kiiremini, kus käibekasv oli 25,6 protsenti. Järgnes autokaubandus, kus käive edenes 22,7 protsenti. Ülekaalukalt suurima käibega Selverite müük kasvas vaid 5,5 protsenti, 147,2 miljoni euroni.

Kasum kasvas autokaubanduses (42,1 protsenti) ja ulatus kolm miljoni euroni.

Supermarketite maksueelne kasum vähenes 26 protsenti, 1,7 miljoni euroni. Kaubamajade kahjum vähenes 54,3 protsenti, 800 000 euroni.

Supermarketite segmendi käibetulemused on jätkuvalt mõjutatud kiirenenud inflatsioonist. Toidukaupade ligi 26%line kallinemine on muutnud klientide ostuharjumusi ja hoiab kaupade mahulist müüki alla eelmise aasta taseme.

Energiakandjate hinnad on stabiliseerunud, kuid vaatamata kokkuhoiuvõimaluste rakendamisele on kulutused energiale kolmandiku võrra suuremad aasta varasemast. Kõrged energiahinnad ning toorainehindade tõus on tõstnud pea kõikide kulutuste hindu ning hinnatõusud, vaatamata kokkuhoiuvõimaluste otsimisele ja rakendamisele, avaldavad märkimisväärset mõju majandustulemusele.

Tööjõukulude kasv on olnud supermarketite segmendis 14%, ületades müügitulu kasvu. Vastukaaluks on jätkuvalt otsitud võimalusi suurendada tööprotsesside efektiivsust, vähendada töötunde ning seeläbi suurendada töötajate tasusid.

Seekorsetes Kaubamaja tulemustes pole enam kirjas, et Lidli tuleks Eestisse ei avalda märkimisväärset mõju.

Kaubamaja grupi esimese kvartali puhaskasum kasvas aastaga 419 000 eurolt 600 000 euroni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles